FACEBOOK  

Posted by Cikgu Zack

Selamat bertugas semula para guru yang budiman.Mungkin hari pertama sesi persokolahan pergerakan mungkin slow sikit kut atau lebih laju lagi.Lambat disebabkan tempo bertukar selama 2 minggu.Laju mungkin selepas baru balik dari kursus , penuh semangat nak laksanakan apa yang baru diperolehi.

Kali ini cuma ingin berkongsi pendapat dengan cikgu tentang media baru.Facebook merupakan medan perhubungan yg agak baru juga bagi kita di Malaysia.Setelah mengalami sendiri,rupa-rupanya medan ini disertai ramai para ilmuan dan tidak kurang juga politician.Ada juga yang menggunakan medan ini sebagai peluang berdakwah.Didapati juga ramai guru yang mengambil kesempatan bertukar-tukar pendapat dengan cendikiawan bidang pendidikan.

Apakah kelebihan FB? Melalui FB kita boleh melontarkan idea dan mohon respon daripada rakan FB.Boleh menghantar mesej terus kpd rakan FB serta boleh chat serentak.Sdra Norbisha menganggap rakan FB juga sebagai wartawan bebas.Boleh muatkan gambar2 yg kita rakam untuk membuktikan atau mengukuhkan kenyataan kita.Sebagai guru,FB dirasakan saluran mudah untuk berkongsi idea/pendapat dengan rakan2 setugas atau sama bidang dengan kita.Saluran ini merentas negara(global).Boleh hubungi rakan2 luar negara secara segera.
Selamat mencuba.Alamat FB saya,zekbayu@gmail.com

Selamat bertugas dan "realisasikan kerja sebagai ibadah"

This entry was posted on Sunday, June 14, 2009 at 5:09 PM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 ulasan

Post a Comment